Budapesten nem könnyű motorszevizt találni, főleg nyáron több napos előrejegyzésben dolgoznak. Találtam egy jó motorszervizt az Arénánál Black Sheep motorszerviz
Jó a motorszerelő és gyorsan dolgoznak baráti árak mellett. Csak ajánlani tudom őket.
Én már a harmadik motorszerviz után voltam, amikor rájuk találtam, aznap délután el is hoztam a motort, hogy bevittem.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kisfrecska 2013.02.13. 12:22:54
Nem régóta vagyok a szakmában de azt kijelenthetem, hogy rettentő sokat áldoztam már a "Sebesség Istenének"
Csak egy sok közül:
Aprilia Scarabeo 200
motor zajos, olajfogyasztás.
Meghallgatom, eggyértelmű szelep meg vez. lánc hang. Árajánlat, oké bontsuk meg.
Kartergázcső tákolt, szelepfedél tömítésnél folyik az olaj, hézag nagy, lánc lóg...
Gondolkodás, mi legyen. Borítsuk szét egyből vagy adjunk egy esélyt, hogy "símogatással" próbálunk spórolni. Kompreszzió mérés, viszonylag ok, próbakör, megy rendesen. Nem éreztem szükségesnek a komolyabb műtétet. Lánc, szelepfedél tömítés, kartergázcső, olaj cs., Légszűrő ellenörzés, karbi beállítás, kész van, próba. 1hét 600km alatt több mint fél liter olaj...Nem nyert, mi legyen mi legyen, komolyabb szétszedés...
Most jön az érdekes rész. Föl a padra, rendesen leidomozás, víz, olaj, doboz, hátsó idom, ülés le. Undorító sár mindenhol. Ahhoz, hogy értsétek, ismerni kell a ezt a típust (én nem ismertem) Ugyanis az előzö szervíznél ellenőríztem a levegőszűrőt ami négy csavar, függőlegesen kihúzod, mosás, vékonyan "sprézés" :) mehet vissza. Na ennél a jól sikerült konstrukcióban ha nincs kompletten leidomzva az egész (kb 15 idom 50 csavarral), akkor egy átlagos légszűrő tisztításnal bárki (bármelyik márkaszervíz, Józsi bá, kezdő motorszerelő) benéz a légszűrőbe téglalap alakú sőtét odut lát. A második szétszerelésnél mivel kiszereltem a komplett légszűrőházat és bele tudtam nézni, akkor pontosan olyan látvány fogadott, mint a tengerparton ahogy a húllám mintákat csinál a homokba, kb 3 cm vastagon állt a retek. Úgy nézett ki mintha fordítva közlekedne a levegő benne, ugyanis a szűrt oldalon volt a "tengerpart" a bejővő részén meg viszonylag tiszta volt. Ekkor tűnt fel, valami furcsa dolog lóg ki a légszűrőház aljából, ahova a kartergázcső csatlakozik, egy bowden feszesség állító volt betákolva, erre felhúzva a cső. Mellette a légszűrőház ülepítőjénél a furat szabadon. Ezen a 8mm átmérőjű furaton a hátsó kerékről felverődő, sár, hólé be tudott jutni, szinte közvetlenül a karbihoz. Oké fasza, megvan a hiba egyrészt a motor rommákopva, másrészt a kartergázcső feszesség állító csavarból tákolt csatlakozója eltömődött a belülről visszafolyó sártól... és gyakorlatilag zárva volt(ez leírva szerintem úgy hangzik mintha össze vissza magyaráznék). úgy gondolom ennek köze lehet a szelepfedél tömítés elfáradásának.
További érdekességek:
A hengerben még látszódott a hónolás, a dugattyún nem volt homokra utaló jel (akinek megmutatták egyszer milyen ez az játszva felismeri, én Fateromnak köszönhetem)
A hengert mérni nem tudtam (szerszám híján), gyűrűhézag kopottas, viszont az olajlehúzó gyűrű majdnem át esik rajta.
Ez furcsa volt nekem, miért kopik el jobban a lehúzógyűrű mint a kompresszió.
Volt polcon bontott fúrt henger dugóval, hengerfej szét, nagyrevízió, becsiszolás, szimeringek, gyakorlatilag minden ami az olajfogyasztással kapcsolatos, kicserélve és összerakva.
Szóval az agész mondanivalómnak a lényege, hogy elsőre is magtalálhattam volna a hibát, ha komolyan érdekel, hogy van felépítve a számomra ismeretlen motor.
A sztorihoz hozzátartozik, hogy ez a blokk van az aprilia leonardo, scarabeo, és majdnem a bmw c1-ben is( erről szintén van egy pikáns sztorim) és leonardót annyit csináltam már, hogy a vez lánc cserét kb 3 óra alatt megoldom rajta. Ez volt a vesztem, ha nem rutinból állok neki a lánc cserének először, és ha blokkon kívűl a kasztni is érdekelt volna akkor elsőre megvan.
Az mellettem szól azért, hogy aki nem futott bele ilyen szívásba, nem idomozta volna le, az egész motort hogy ellenőrizze a légszűrőház belsejét.
Vagy tévedek?
Küldöm ezt a kezdő szerelőknek segítségül, és várom a tapasztaltabbaktól a véleményeket.
Üdv,
Kisfrecska
Most nem felejtettem el fényképezni, úgyhogy lesznek képek is, ha valaki tényleg meg akarja érteni.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal